Strandbad Winterswijk

Badweg 4, 7102EG Winterswijk | Tel: +31 543 530 579 | Toon op kaart

Het Strandbad is als werkverschaffingsproject gebouwd in de crisisjaren en in 1933 in gebruik genomen als recreatiebad. Het is gebouwd op voormalige bleekvelden. Het bad is in 1953 verbouwd. Vanwege te troebel zwemwater en de onveilige situatie werd het zwembad in 2001 gesloten. Maar in december 2005 kreeg het strandbad dankzij de inzet van Stichting Behoud Strandbad Winterswijk de status van Rijksmonument. Daardoor kon er in de periode 2009-2011 een grondige restauratie plaatsvinden. Het Strandbad opende voor de zomer van 2011 opnieuw haar poort.
 

Bezoek de website Telefoon